Eerste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van romyvandewater - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van romyvandewater - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Zuid-Afrika

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Ik vond het wel weer tijd om jullie een beetje op de hoogte te houden. Ik heb de afgelopen dagen al echt super veel gedaan.
Ik kwam donderdag aan in Kaapstad en toen werd ik naar het SASTS vrijwilligershuis gebracht. Daar heb ik een beetje kennis gemaakt met wat andere vrijwilligers. Een paar meiden gingen toen naar Waterfront en vroegen of ik mee ging. Dus toen ben ik daar geweest. Is best mooi, soort van centrum. Was een shoppingcentrum, een haven en een reuzenrad. We zijn terug gelopen langs de rand van Kaapstad, een beetje langs het strand. Dat was erg mooi, want het was laat op de middag en de zon stond wat lager. Erg cool.
Daarna hebben we wat gegeten in een restaurantje. Was heel bizar want we kwamen binnen en kregen een bord eten voorgeschoteld. Zonder het te bestellen of iets. En iedereen liep gewoon het restaurant uit zonder te betalen! Dus ik dacht echt, huh. Wat gebeurt hier. Maar als je vrijwilliger bent uit het SASTS house mocht je daar gratis eten. Haha.
Daarna zijn we terug gegaan naar het huis en opfrissen want we gingen uiteten in een Zuid-Afrikaans restaurant. Kon ik eindelijk douchen!
Ik heb niet zoveel gegeten daar want ik had echt geen honger. Maar het was erg gezellig met alle vrijwilligers.
Terug in het huis ging ik lekker slapen want de volgende dag zou mijn tour beginnen.
Om kwart over 8 werden we opgehaald. Er gingen nog 4 mensen uit het huis mee met de tour. Mensen uit Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Amerika. We zaten de eerste dag in de bus met 9 mensen. Ook nog 2 mensen uit Brazilië en 2 uit Noorwegen. Was erg leuk met zoveel verschillende landen bij elkaar.
We zaten met zn alle in een busje en daar gingen we de hele tijd in en uit. Op vrijdag was onze eerste stop Hout Bay. Hier gingen we met een boot om een berg heen varen. In het water was een eiland met allemaal zeehonden enzo, super leuk! Daarna weer in de bus en zijn we naar een plek geweest, Long Chapmans Peak, waar er een super mooi uitzicht was op Hout Bay om foto's te maken enzo.
We zijn op een struisvogelboerderij geweest waar we struisvogels hebben gevoerd.
Daarna zijn we doorgereden naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop. Onderweg kwamen we Baboons tegen, midden op we weg. Was erg grappig. Ze gaan gewoon op de weg liggen en niet opzij voor auto's enzo. En springen op de auto's. Ik geloof dat het bavianen zijn in Nederland. Ook kwamen we wilde struisvogels tegen.
Kaap de Goede Hoop en Cape Point waren erg mooi. Dit is het meest zuid-westelijke punt van Afrika. Bij Cape Point was er een vuurtoren waar we zijn geweest en daar was een super mooi uitzicht.
Hierna zijn we weer in de bus gesprongen en doorgereden naar Muizenberg. Hier was een strand met allemaal gekleurde strandhuisjes. Hier zijn we maar heel even geweest. En weer doorgereden naar Stellenbosch waar we hebben geslapen in een hostel. We zijn met z'n allen naar een restaurant geweest waar we hebben gegeten. Gewoon pizza, haha. In het hostel sliep ik op een kamer met Sarah en Jan. De volgende dag hebben we een tour gehad door een township in Stellenbosch. Dat was erg indrukwekkend. We kregen een tour van iemand die daar is opgegroeid en hij kon heel veel vertellen. We zijn in een bibliotheek geweest en verder rond gelopen. Het verschil tussen de huizen in het township was bijzonder groot. Erg bijzonder om te zien. De naam van het township waar we geweest zijn heet Kayamandy.
Na het township iets heel anders. We hebben een wijnproeverij gehad met kaas. Daar mochten we 6 verschillende wijnen proeven. Daarna naar een wijnproeverij met chocolade met 3 verschillende wijnen. Het was nog niet eens 12 uur op dit moment.
De volgende stop was Franschhoek waar we een beetje hebben rondgelopen en lunch gekocht in een supermarkt.
We hebben daarna weer een heel stuk gereden. Iedereen had lekker geslapen in de bus, door alle wijn enzo, haha. We zijn doorgereden naar het meest zuidelijke punt van Afrika. Waar de Atlantische Oceaan en de Indische Oceaan samenkomen. Dat is in Cape Agulhas. We hadden een overnachting in Struisbaai.
Was een super mooi hostel en hier hadden we een brew. Dat is een Zuid-Afrikaanse barbecue. Erg cool.
Volgende dag weer erg vroeg in de bus om naar Gansbaai te gaan. Daar gingen we op een boot sharke cage diven. Was echt super spannend. We gingen eerst een stuk varen. Daar vaarde we langs een eilandje met zeehonden enzo. Daarna stopte we en gingen we omstebeurt in een kooi. Ongeveer 8 personen per keer. We hadden een wetsuit aan en een duikbril op. In de kooi zitten een paar buizen op verschillende hoogtes waar je je aan vast kan houden. Als je je aan de hoogste buis vasthoud is je hoofd gewoon boven water. De mensen van de boot enzo lokken de haaien dichtbij de kooi. Als er dan eentje in de buurt zwemt roepen ze dat je onder water moet kijken en kan je je aan een andere buis vasthouden om makkelijker onder water te blijven.
Dat was echt heel cool! Ik heb hier jammer genoeg geen foto's van kunnen maken omdat ik geen onderwater camera had.. De bootrit was minder leuk... Ik was voordat ik in de kooi ging erg zeeziek. Met spugen, een bloedneus, alles... Wilde toch erg graag gewoon de kooi in. Eenmaal in de kooi voelde ik me gelukkig beter! Weer uit de kooi was er weer spuug, haha. Maar toch heb ik het gedaan!
Weer terug bij het organisatie huis van het sharkcagediven hebben we gegeten en even gedoucht. Jammer genoeg was de douche niet echt warm.. Ik heb het bijna de hele dag koud gehad.
Na het douche weer in de bus. De volgende stop was Betty's Bay waar we pinguïns hebben gezien. Deze zijn niet opgesloten maar je kan er gewoon langslopen over een soort brug. Ze zijn erg schattig.
Daarna was het weer op naar Kaapstad. Het was nog niet erg duidelijk waar ik zou overnachten die nacht. Ik wist het niet en de gids van de tour (deze man reed het busje rond en vertelde dingen) wist het ook niet. Hij belde even met mensen en wist toen waar ik heen moest. Eenmaal daar zei de vrouw dat ik niet op de lijst stond... Maar omdat ik van SASTS was mocht ik daar gelukkig wel blijven. Ik heb daar een kamer en bed gekregen. Daar kwam ik wat meiden tegen die die dag waren aangekomen. 2 Nederlandse meiden dus ik hoefde eindelijk even niet telkens Engels te praten, haha. Met hun heb ik de helft van de finale gekeken. Maar we waren allemaal erg moe dus hebben het niet afgekeken. Toen ik op de kamer kwam was er iemand bij mijn bed... Dus ik moest een ander bed zoeken. Heel me koffer weer verplaatsen enzo. Dat was even balen maar uiteindelijk toch een bed gevonden. Jeej :).
Volgende dag, maandag, vandaag. Werden we naar het SASTS kantoor gebracht voor een oriëntatie. Daar hebben ze wat dingen verteld, heb ik geluncht met Nederlandse meiden in Kaapstad en hebben we een kleine rondleiding in Kaapstad gehad. Voornamelijk bij een tuin. The Company Garden. Was erg leuk. Daarna werden we eindelijk naar ons gastgezin gebracht :)!
Ik zit hier samen met een meisje, Laura uit Duitsland. Zij was zondag aangekomen en ook bij de oriëntatie vandaag. We slapen in een huis dat is van een man en een vrouw. Ze zijn allebei echt super lief. Hebben ons meteen een rondleiding gegeven. We hebben hier een kamer samen. Met 5 bedden. En een eigen badkamer. We hebben erg lekker gegeten. Ik weet niet precies wat het was. Maar het was erg goed :).
Er bleef een vriendin van de gastmoeder eten, was erg leuk. En na het eten kwam de zoon van de eigenaar met zijn vrouw en 2 kinderen. Erg leuk!! Iedereen is super aardig en ik ben erg blij dat ik eindelijk in me gastgezin ben :)!
Morgen beginnen met de eerste dag op mijn project, ik ben benieuwd....
Ik heb ook al een volgende tour geboekt, voor niet aankomend weekend maar die daarna.
Allemaal erg leuk dus :)!
Sorry als ik iets te uitgebreid heb verteld, haha.
Liefs, Romy

  • 14 Juli 2014 - 23:57

    Evelien Nuijens:

    Zo te horen heb je het daar super naar je zin!
    Ben nu al benieuwd naar je volgende versla over hoe het vrijwilligerswerk is.
    Veel plezier! xx Eef

  • 15 Juli 2014 - 16:01

    Andrea:

    Wat heb je al veel meegemaakt!!!! Volgens mij geen spijt! :)
    Veel plezier nog!!!!

    Groetjes,
    Andrea

  • 15 Juli 2014 - 19:09

    Opa En Oma:

    Heel erg luek voor je geniet er maar van maar wees wel voorzichtig

  • 15 Juli 2014 - 22:27

    Ruud:

    Op naar je volgende trip xx

  • 17 Juli 2014 - 19:41

    Ilse:

    Super leuk om te lezen room. Ik hou je verslagen in de gaten. Geniet ervan. !! Liefss

  • 23 Juli 2014 - 06:04

    Liza:

    Wat een leuk verhaal Room! Ik kijk uit naar de rest van je verhalen! Xx

  • 26 Juli 2014 - 13:38

    Brechtje:

    Waar blijft het volgende reisverslag? Benieuwd naar al je avonturen! Geniet ervan. X

  • 26 Juli 2014 - 13:38

    Brechtje:

    Waar blijft het volgende reisverslag? Benieuwd naar al je avonturen! Geniet ervan. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 1525

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: